perjantai 14. helmikuuta 2014

Yksitoista.

Valloittava Heidi haastoi blogissaan Mustaa pitsiä meikäläiselle tälläisen nakin. Kaipasinkin juuri nyt ajatusten kanavoimista johonkin ihan mihin tahansa muuhun kuin yhden asian vatvomiseen, mikä poukkoroi pahasti päässä jatkuvalla biitillä.

Haasteen säännöt:
1. Jokaisen pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen
3. Täytyy keksiä 11 uutta kysymystä
4. Täytyy valita 11 bloggaajaa
5. Täytyy kertoa kenet on haastanut
6. Ei takaisin haastamista
 
11 faktaa minusta:
 
1. Aina TV päällä. Aina. Se voi olla ja yleensä onkin äänettömällä, mutta se on aina päällä. Viimeaikoina en edes ole seurannut Salkkareita, Farmia, Satuhäitä ja Putousta lukuunottamatta mitään telkkarista, mutta se on silti aina kokoajan tossa päällä.  En ees muista, milloin oisin katsonut leffan ohjelmiston mukaan. Sen on vain oltava päällä.

2.Tietittely työelämässä. Mun mielestä se on kohteliasta ja normaalia. Yleensä asiakkaiden mielestä vittuilua. Enpä vain tiedä... Kasvatettu on siihen, että itseäsi vanhempia teititellään ja se nyt vain kuulostaa paremmalta kuin sä, sulle tai hä. Muutenkin mun työpersoona on ihan täysin eri kuin siviili.... Tuuppa kattoo.

3. Univamma. Täppä däppä däppä dää! No yllätys täs, jos tunnet ees sukunimeltä mut? Aina olen yökukkujaeliö ollut ja aina yhtä hanurista on ollut nukahtamiset ja uinumiset. Jumalauta.. Nyt on ymmärrettävistä syistä todella pahoja ongelmia nukahtamisessa ja myös siinä unessa pysymisessä.

4. Likaisuus/Sotkuisuus. Oon siivousfriikki. Siten, jotta mua ottaa päähän jos on paskaista. Kaaos ei taasen häiritse. Nää on kaks täysin eri asiaa. Mua häiritsee, mikäli on likaista, eli pölyä, roskia, sormenjälkiä, tahroja ympäriinsä. Mua ei häiritse jos on tavaroita levällään ja sotkuista. Itse olen kyllä myös sotkuinen tyyppi.

5. Pimeys. Taino valaistus. Mä hengaan pimeässä. Enkä mitenkään imagoa ylläpitääkseni, vaan mä sammuttelen samaa tahtia kattolamppuja kun joku niitä napsii päälle. Viihdyn hämärässä tunnelmavalaistuksessa. Joidenkin mielestä pimeässä... Mikä taaseen sotii sen kanssa, että olen kesätyyppi.

6. Koirat. Olen kissoille allerginen. Olen koiraihminen.

7. Provosointi. Joo... Esimerkki: On se Ville Valo ihan oikeasti mun mielestä seksikäs ja suloinen ja hottis. Moni tosin luulee sen olevan ainoa miehen malli ja koko elämäni, vaikka todellisuudessa ne miehet, joita edes vilkaisen ovat täysi vastakohta tälle. Lähinnä se nyt on läppä. Miksi jengi ymmärtää paljon paremmin jos vippaan näihin juttuihin vaikka sen Robinin, mutta aina kun se V.H.V tulee puheeksi niin jengi ottaa miut ihan liian tosissaan? Olenko oikeasti niin pelottava? Eli liian uskottava puhuessani paskaa....?

8. Syöminen. Oon siinä tosi huono. En todellakaan tunne käsitettä säännölliset ruokailuajat. Voin joko syödä koko päivän ja koko ajan, tai sitten en syö mitään. Saatan syödä aamupalan 5 tuntia herättyäni ja vasta illalla yhden lämpöisen safkan. Nyt töissä oon pikkuhiljaa oppinut safkaamaan myös lounasta kun kerranskin on raflahomma, jossa kerkiää yleensä syömään. Toisaalta nyt ei o se safka maistunut pätkääkään missään muodossa moneen päivään.

9. Juon mielelläni viskejä ja poltan sikareja. Tää mukamas epänaisellinen juttu tulee monelle aina yllätyksenä. Ravintolassakin tilaan yleensä oluen, paitsi jos on Koffia. Jaloviina on parasta.

10. Huono tuuri. Mulla on ihan oikeasti älyttömän huono tuuri vähän kaikissa asioissa. Jos jotain menee rikki tai joku sählää huolella, niin todennäköisesti se olen minä, joka sen aiheuttaa tai on ainakin paikalla. Tää tuuri koskee myös onneani miesasioissa ja rahapeleissä. 

11. Oon ihan hullu auton ratissa. Jokainen, joka on ollut mun kyydissä tietää tämän ja myös allekirjoittaa sen. On jokseenkin kummallista, että huono tuurini yhditettynä moottoriajoneuvoon ei ole yltänyt viellä koskaan yhteistyöhön Poliisien kanssa. Tai sairaalan. Taikka Ruumishuoneen.. Ojassakin olen käynyt vain kerran.

Ja ne Heidin kysymykset:

1. Mikä on elämäsi suurin haave tai tavoite?
- Kyllä mun suurin tavoite ja myöskin haave on olla onnellinen. Silleen ihan oikeasti ja kunnolla onnellinen ilman, jotta jatkuvasti pelkään menettäväni sen jos vain uskallankaan sanoa asian ääneen. On ehkä helponta jotenkin nimetä elämäni suurin pelko ja jotenkin juuri sen vastakohta on luonnollisestikin haave ja se tavoite. Mä pelkään kaikista eniten sitä, että jään yksin. Ilman miestä ja/tai lapsia. Kuitenkaan mulla ei ole mikään ongelma olla yksin. Ja sitä olen ollutkin lähes koko elämäni.

2. Horoskooppimerkkisi ja koetko sen kuvaavan sinua?
- Kalat. Yleensä pystyn ihan muutaman minuutin perusteella sanomaan, mitä kukin ihminen on horoskoopiltaan, jopa jutuissa joissa en edes olisi tavannut kyseistä ihmistä tai tietäisi syntymäaikaa. Uskon siis todella vahvasti näihin "hömpänpömppiin". Mä oon kyllä omasta mielestäni juurikin eniten se kalat. Paria poikkeusta lukuunottamatta,,olenhan kuitenkin syntynyt siinä ihan kyseisen merkin viimeisinä päivinä, joten myös seuraava tähtimerkki tuo puoliaan esiin. Kummallista kyllä, se lähin merkki on juurikin se, joita neuvon syteen ja saveen välttämään etenkin jos kyseessä on mies - Oinaita. :D Ärsyttää itseänikin...

3. Mikä on ollut elämäsi vaikein asia ja miten olet siitä selvinnyt?
- Moni sanoo kokeneensa elämässä paljon ja sen olleen rankkaa. On jotenkin kauheen väärin pistää ihmisten koettelemuksia vaakakuppiin ja vertailla ns. kenellä on ollut paskin elämä. Silti mä sorrun itse siihen hyvin usein.. Koska hyvin monen ihmisen kohdalla on tullut todettua se, että joidenkin muiden mittapuuhun verrattuna ne niiden karikot on olleet ihan todella vähäpätöisiä ja monesti olenkin joidenkin kohdalla pelkäen miettinyt, miten tuo ihminen tulee selviämään sitten, kun sille oikeasti tapahtuu jotakin kauheata. Pääpiirteittäin tähän kysymykseen voisi kuitenkin vastata, että mulla on ollut hyvin huono tuuri. Monesti olen miettinyt, olenko edellisessä elämässäni ollut Hitler vaiko Stalin ja Karman nyt kostavan. Kuitenkin se The Main Catastrofé lienee kahden isovanhemman ja 3 päivän ikäisen pikkuveljen kaikkien menettäminen 24h sisällä. Siitä selvisi minuutti, tunti ja päivä kerrallaan ja se muutti meikäläistä vastoinkäymisistä eniten. Positiivemmaksi ihmiseksi.

4. Mistä piirteestä ulkoisessa olemuksessasi pidät eniten ja mistä vähiten?
No kyllä mä tykkään niistä mun tisseistä. Vaikka voishan niissä olla vähän vähemmän arpia ja blaablatiblaa. Ei vain, jos mulla ei olisi rintoja, niin mulla olisi silarit. Myönnän sen. Vähiten taaseen tykkään käsivarsistani.. Ne on aina olleet isot. Niissä on toki vähän ylimääräistäkin, mutta on siellä myös hyvinkin isot lihakset. Vatsa on tottakai niinkuin monella muullakin naisella se jotenkin arka paikka, mutta sen alueen voi viellä jotenkin peittää ja feikata, mutta käsivarsia ei siinä vaiheessa kun Suomen kesä näyttää parhaansa ja ulkona on +15.

5. Mottosi? Miksi juuri se?
- Kohtele muita siten, kuten itseäsi haluaisit kohdeltavan. Pätee ihan mihin vain asiaan elämässä.

6. Mitä kadut elämässäsi eniten?
- No tämä vastaus ei kyllä kuulu kaikkien nähtäväksi. Tietyt harvat ihmiset kyllä tietävät.

7. Oletko enemmän suolaisen vai makean ystävä?
- Suolaisen. Mä en syö karkkia..... Toisaalta syön kyllä jäätelöä ja se lienee makeata? 

8. Miksi aloitit alunperin bloggaamisen ja mikä blogin kirjoittamisessa on parasta?
- Kyllä mä nyt ihan itseni takia aloitin. Aiemmin olen pitänyt LiveJournalissa arkaluontoisempaa blogia ja myöskin silloin teininä IRC-Galleriassa pienoisempaa. On se lähinnä omien ajatuksien kokoamista ja kuulumisien vaihtoa varten. Onpahan sit (toivottavasti) lapsilla joskus jotain materiaalia, minkä takia hävetä äitiään.

9. Kun olet yksin, teetkö sellaisia asioita, joita et haluaisi muiden näkevän tai joita häpeät?
- No tuota tuota.. Eiköhän jokainen tee juttuja, joita ei haluisi ihan kaikkien näkevän, mutta jotka yleensä eivät kuitenkaan ole yhtään häpeilyn arvoisia.

10. Mainitse 3 huonoa tapaa tai pahetta, joita sinulla on.
  1. Syömättömyys/Ahmiminen. Vedän monesti just niissä ääripäissä. Joko en syö yhtään mitään, ihan naurettavan vähän ja harvoin tai sitten syön jatkuvasti. Nyt on meneillään ensimäisenä nimetty kausi.
  2. Alkoholi. Jos frendeiltä kysytään, niin mä en todellakaan ole niitä tyyppejä, joka "oli ihan vitun naamat" tai "yllätys, että olit siinä kunnossa", puhumattakaan "teit taas kännissä typeryyksiä"-tyyppejä. Harvoin mä mokailen, oon julkisesti seisontakyvyttömässä tilassa tai muuten ei ois järki ja se motto päässä tallessa. Monikaan frendi ei omasta mielestään ole koskaan nähnyt mua todella humalassa. Kuitenkin nimeän sen alkoholin tavaksi tai paheeksi, koska mä kyllä juon ihan vaikka itsekseni kotosalla kalsareissa. Se on itseasiassa yleensä kivempaa kuin muutoin. Se ei ole kivaa ottaen huomioon sukurasitteet ja sen mun horoskooppini. Selitykseni tähän: insomnia, vitutus ja stressi.
  3. Kiltteys. Mun pitäisi oppia sanomaan jämäkämmin ei ja vaatia sitä, mitä haluan, mikä mulle kuuluu ja mitä ansaitsen. Tietyissä asioissa kyllä pidän puoleni ja olen suorasanainen, mutta on paljon ikäviä juttuja, joilta olisin ehkä välttynyt pitämällä kovemmin puoliani ja olemalla mulkku.
11. Mistä olet kateellinen muille ihmisille? Jos et ole juuri nyt, niin mistä olet aiemmin ollut?
- Kyllä mä myönnän olevani kateellinen sellasille tyypeille, jotka on päässeet elämässä paljon helpommalla ja joiden ei tartte tehdä asioiden eteen yhtä paljon duunia vaan soljuvat siitä, mistä aita on matalin.

Oon nyt taas tosi huono haasteen tekijä siten, että poikkasen tämän ketjun.
Ei nyt vain aivokapasiteetti rehellisesti sanottuna riitä kysymysten keksimiseen ja sellaisten blogien nimeämiseen, jotka eivät jo olisi tätä tehnyt. 

1 kommentti:

  1. Haha, mä oon usein sanonut, että oon ollut edellisessä elämäsä Hitler, kun ei ole tosiaan mennyt kuten saduissa tämä nykyinen elämä ja vastoinkäymisiä on ollut ihan riittämiin yhdelle ihmiselle. Onko se vaikeudet sitten pahoja? Riippuu varmasti keneltä kysyy, mutta mitä ihmisten kanssa on tullut juteltua, niin ovat monet sanoneet, että omat ongelmat alkoivat tuntua pieniltä, kun kuulivat tarinani. Mutta aina löytyy joku, jolla menee huonommin tai paremmin. Ehkä niitä ei kannata liiaksi miettiä :)

    Ja olen tosiaan myös kateellinen ihmisille, jotka tuntuvat saavan kaiken helpolla. Kaikki menee aina kivasti, eikä elämässä ole tapahtunut oikein mitään ikävää ikinä. Ei ole reilua tämä elämä ei! Mutta olenkin aina sanonut, että kovassa paineessa ne timantitkin hioutuvat, sama pätee ihmisiin :)

    VastaaPoista